niedziela, 21 grudnia 2014

Czwarta niedziela adwentu.Szopka betlejemska z piernika (przepis).

Witam Was w ostatnią ,czwartą już niedzielę adwentu.Dzisiaj zapłonie czwarta świeca symbolizująca nadzieję.



Pewnie wiele z Was ma dużo rzeczy do przygotowania na zbliżającą się wigilie.
Jak co roku  przed świętami przygotowuję  ciasteczka maślane i pierniczki.W zeszłą niedzielę upiekłam szopkę betlejemską ,ale poskładałam ją dopiero wczoraj.

Dzisiaj podam przepis na szopkę betlejemska z piernika  ,ale na podstawie tego przepisu możemy także upiec  ciasteczka.
Zestaw foremek do wycinania"szopka betlejemska"kupiłam w Tchibo.




Potrzebujemy:
300 g masła 
300 g miodu
200 g cukru
675 g mąki 
75 g kakao 
1 jajo
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2-3 łyżeczki przyprawy do piernika

Masło ,miód i cukier zagotować ciągle mieszając, przestudzić. Domieszać jajo do miodowej masy.
Mąkę ,kakao ,proszek i przyprawę  wrzucić do miski i wymieszać .Dodać masę miodowa i wszystko dobrze zagnieść.Ciasto pozostawić na godzinę w chłodnym miejscu(ja zostawiłam na kilka godzin).

Ciasto rozwałkować na grubość 6 mm.Foremkami do szopki powycinać ścianki ,dach i i ściankę tylną
Jeśli chodzi o ciasteczka albo figurki to ciasto rozwałkować na grubość 5 mm ,następnie wyciąć foremkami figurki albo ciasteczka.
Elementy szopki pieczemy w uprzednio nagrzanym piekarniku 175 st.C (z termoobiegiem 150 st.C)przez ok.15-20 minut
Figurki albo ciasteczka pieczemy przez ok.10-15 minut.


Jeśli chodzi udekorowanie szopki albo ciasteczek to możemy to  zrobić według własnych upodobań.
Do przyrządzenia lukru potrzebujemy:
400 gram cukru pudru 
2 białka
Białka ubić na sztywną pianę,dodać cukier puder (jeśli masa będzie zbyt zwarta to trzeba dodać odrobinę wody,jeśli będzie zbyt luźna to należny dodać więcej cukru pudru).

Ja do ozdabiania poszczególnych figurek użyłam  barwników spożywczych.


  Ciasteczka maślane ,tu akurat zdjęcie z zeszłego roku.

 Przepis na ciasteczka maślane znajdziecie tutaj 



Może macie ochotę na amoniaczki  tu przepis 

    Dzisiaj chce jeszcze popracować z narzędziem które sobie sprawiłam pod choinkę, a mianowicie wyrzynarkę brzeszczotową  DREMEL Zaopatrzyłam się także w sklejki i wszystkie przydasie ,no i będzie się działo ,zresztą moje wypociny pokaże w następnym poście.


Świątecznie:







Pozdrawiam Was serdecznie,Izabela 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz